shadow

Το GDPR σημαίνει το τέλος του Analytics και του SEO?

Επηρεάζει το GDPR το Google Analytics και το SEO?

Η συλλογή κι επεξεργασία δεδομένων αποτελεί ίσως το σημαντικότερο μέρος του SEO και του online marketing γενικότερα και γίνεται μέσω του Google Analytics στις περισσότερες περιπτώσεις. Το GDPR όμως αλλάζει σημαντικά στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συλλέγονται, να φυλάσσονται αλλά και να αξιοποιούνται τα δεδομένα. Τι σημαίνει λοιπόν το GDPR για σας και το Analytics; Ας μάθουμε!

Εάν χρησιμοποιείτε το Google Analytics, τότε η Google είναι υπεύθυνη για την επεξεργασία των δεδομένων σας και δεδομένου ότι χειρίζεται δεδομένα από άτομα σε όλο τον κόσμο, έπρεπε να λάβει μέτρα για να συμμορφωθεί με τα πρότυπα του GDPR. Ωστόσο, αν εσείς ο ίδιος ή η εταιρεία σας θεωρείστε ο υπεύθυνος όσον αφορά την επεξεργασία δεδομένων, θα πρέπει να λάβετε κάποια μέτρα για να βεβαιωθείτε ότι ο λογαριασμός σας στο Google Analytics έχει ρυθμιστεί ώστε να πληροί τις νέες απαιτήσεις της ΕΕ.

Η Google έχει αναπτύξει κάποιες νέες λειτουργίες για να σας βοηθήσει με αυτό. Για αρχή, το Analytics θα έχετε πλέον τη δυνατότητα να διαγράψετε τις πληροφορίες μεμονωμένων χρηστών εάν αυτοί το ζητήσουν. Επιπλέον, προστέθηκαν ρυθμίσεις διατήρησης δεδομένων, οι οποίες θα σας επιτρέπουν να ελέγχετε τον χρόνο αποθήκευσης των δεδομένων των χρηστών σας πριν αυτά να διαγραφούν αυτόματα. Η Google έχει ορίσει τους 26 μήνες ως την προεπιλεγμένη ρύθμιση, αλλά αν έχετε σαν έδρα τις ΗΠΑ ή το site σας δραστηριοποιείται στις Ηνωμένες Πολιτείες κι εκτός ΕΕ γενικότερα, μπορείτε να ορίσετε, αν θέλετε, να μην γίνεται διαγραφή αυτών των δεδομένων. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι αυτό ισχύει μόνο για δεδομένα σχετικά με μεμονωμένους χρήστες και συμβάντα, επομένως δεν θα επηρεαστούν συνολικά δεδομένα σχετικά με πληροφορίες υψηλού επιπέδου, όπως οι προβολές σελίδων.

Αν θέλετε να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε το Analytics σύμφωνα με το GDPR, ένα καλό σημείο για να ξεκινήσετε είναι να ελέγξετε όλα τα δεδομένα που συλλέγετε για να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιούνται όλα για τον σκοπό που είπατε στους χρήστες σας και ότι δεν αποστέλλετε τυχαία πληροφορίες προσωπικής ταυτοποίησης (PII σται Αγγλικά) στο Google Analytics. Η αποστολή PII στο Google Analytics είναι εδώ και καιρό αντίθετη με τους Όρους Παροχής Υπηρεσιών της Google, αλλά πολύ συχνά συμβαίνει τυχαία όταν μεταφέρονται πληροφορίες μέσω του URL μιας σελίδας. Εάν αποδειχθεί ότι στέλνετε PII στο Analytics, θα πρέπει να μιλήσετε στην ομάδα ανάπτυξης και σχεδιασμού της ιστοσελίδας σχετικά με τον τρόπο επίλυσής αυτού του πολύ σοβαρού προβλήματος, επειδή η χρήση φίλτρων στο Analytics για το μπλοκάρισμα αυτών των δεδομένων δεν αρκεί από μόνη της.

Ο όρος PII περιλαμβάνει οποιαδήποτε δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώριση ενός συγκεκριμένου προσώπου, είτε μόνα τους είτε σε συνδυασμό με κάποια άλλη πληροφορία. Τέτοια δεδομένα είναι κατά κύριο λόγο η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η διεύθυνση κατοικίας, η ημερομηνία γέννησης, ο ταχυδρομικός κώδικας και η διεύθυνση IP. Οι διευθύνσεις IP δεν θεωρούνταν ανέκαθεν ως PII, αλλά η GDPR τις ταξινομεί ως ηλεκτρονικό αναγνωριστικό. Μην ανησυχείτε, όμως, μπορείτε ακόμη να λαμβάνετε γεωγραφικές πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες στο δικτυακό σας τόπο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ενεργοποιήσετε την ανωνυμοποίηση IP, έτσι ώστε το τελευταίο τμήμα μιας διεύθυνσης IP να αντικατασταθεί από μηδενικά. Έτσι θα έχετε μια γενική ιδέα για το από που προέρχεται η επισκεψιμότητά σας, αν και θα είναι λίγο λιγότερο ακριβής.

Εάν χρησιμοποιείτε το Διαχειριστή ετικετών Google, η ανωνυμοποίηση IP είναι αρκετά εύκολη. Απλά ανοίξτε την σχετική ετικέτα του Google Analytics ή πηγαίνετε στις “Ρυθμίσεις” κι επιλέξτε “Περισσότερες ρυθμίσεις”, από εκεί επιλέξτε “Πεδία για ρύθμιση”. Στη συνέχεια, επιλέξτε “anonymizeip” στο πλαίσιο “Όνομα πεδίου”, πληκτρολογήστε “true” “Και αποθηκεύστε τις αλλαγές σας.

Οι ψευδώνυμες πληροφορίες, όπως τα αναγνωριστικά χρήστη και τα αναγνωριστικά συναλλαγών, εξακολουθούν να είναι αποδεκτές από το GDPR, αλλά πρέπει να προστατεύονται. Τα αναγνωριστικά χρήστη και συναλλαγής πρέπει να είναι αλφαριθμητικά αναγνωριστικά βάσης δεδομένων, που δεν έχουν γραφτεί σε απλό κείμενο.

Επίσης, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, μην ξεχάσετε να ακολουθήσετε τα βήματα που έχει αναφέρει η Google σε κάποια από αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν στείλει. Εάν το GDPR ισχύει για εσάς, μεταβείτε στις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας στο Google Analytics και αποδεχτείτε τους ενημερωμένους όρους επεξεργασίας. Επίσης, αν η εφαρμογή του GDPR ισχύει για εσάς, θα χρειαστεί επίσης να μεταβείτε στις ρυθμίσεις που αφορούν την επιχείρησή σας και να δώσετε τις πληροφορίες επικοινωνίας που θα σας

Σχετικό Περιεχόμενο