shadow

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το SEO στην Ελλάδα

Όποιος ασχολείται με το internet είτε για να περάσει τον ελεύθερο χρόνο του, είτε επαγγελματικά, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχει ακούσει τον όρο SEO in Greece. Πόσοι όμως είναι αυτοί που πραγματικά ξέρουν τι είναι και γιατί είναι τόσο απαραίτητο; Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι που πραγματικά καταλαβαίνουν το SEO και τη δύναμη του είναι πραγματικά λίγοι, όσοι όμως το καταλαβαίνουν, βλέπουν τεράστια διαφορά στο traffic της ιστοσελίδας τους όταν αρχίζουν να το εφαρμόζουν και όταν ασχοληθούν λίγο σοβαρά με αυτό.

Ένας από τους λόγους που πολλοί δεν ασχολούνται πιο ενεργά με το SEO Greece λοιπόν, είναι απλά ότι δεν καταλαβαίνουν τι είναι, τι κάνει και ποια είναι τα οφέλη του. Δεδομένου λοιπόν ότι η αμοιβή ενός SEO expert μπορεί να φαντάζει δυσθεώρητα μεγάλη για κάποιους, δεν είναι να απορεί κανείς που υπάρχουν τόσο πολλοί που θεωρούν πως το να έχουν μία βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα είναι πολυτέλεια και όχι ανάγκη. Αυτό είναι κάτι που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή.

SEO, αυτός ο άγνωστος

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά λοιπόν: SEO σημαίνει Search Engine Optimization ή ελληνιστί Βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό όμως; Για να το καταλάβετε καλύτερα, θα πρέπει να κάνουμε ένα γρήγορο μάθημα σχετικά με τον τρόπο που δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης.

SEO Greece και μηχανές αναζήτησης

Όταν λοιπόν κάνουμε μία αναζήτηση για κάποιον όρο, οι μηχανές αναζήτησης δεν φροντίζουν να μας προτείνουν τα πιο σχετικά sites. Αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να κάνει οποιαδήποτε μηχανή. Κάθε search engine που σέβεται τον εαυτό της λοιπόν, θέλει να μας προσφέρει όχι μόνο τις πιο σχετικές με την αναζήτηση μας ιστοσελίδες αλλά και τις πιο εύχρηστες. Με άλλα λόγια θέλει να βρούμε ακριβώς αυτό που ψάχνουμε, όσο πιο εύκολα και γρήγορα γίνεται.

Οι σχεδιαστές των μηχανών αναζήτησης ξέρουν ότι ενστικτωδώς θα κάνουμε κλικ στα αποτελέσματα που θα είναι στη κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων, γι’ αυτό και η σειρά με την οποία εμφανίζονται τα αποτελέσματα σε αυτή δεν είναι καθόλου τυχαία. Η κατάταξη στις εν λόγω σελίδες γίνεται με βάση κάποια αυστηρά κριτήρια. Υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες από αυτά και το κάθε ένα έχει και τον δικό του συντελεστή βαρύτητας. Το SEO φροντίζει ώστε μία σελίδα να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά, έτσι ώστε να βγαίνει πάντα στις πρώτες θέσεις και όσο πιο ψηλά γίνεται. Όπως μπορείτε να καταλάβετε, ειδικά σε μία σχετικά μικρή αγορά όπως είναι αυτή της Ελλάδας, αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό για την επιτυχία ενός site.

Τα οφέλη του SEO

Το SEO αποφέρει πολλά οφέλη σε ένα site. Κατ’ αρχάς, δεδομένου ότι το 95% τις κίνησης ενός site έρχεται από τις μηχανές αναζήτησης και ότι το 80% των χρηστών τους δεν βλέπει πέρα από τα 2-3 πρώτα αποτελέσματα ή τα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας, μπορείτε να καταλάβετε ότι η καλή κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων είναι απαραίτητη για την επιβίωση του. Όσο πιο μεγάλη η κατάταξη, τόσο περισσότερο το traffic που θα έχει και κατά συνέπεια και το κέρδος που θα παράγει. Όλα αυτά τα στοχεία προκύπτουν από στατιστικά ερευνών για το SEO.

Το καλό με το SEO είναι ότι αφορά σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο είναι δομημένο ένα site, αυτό σημαίνει ότι ένα βελτιστοποιημένο site είναι εύχρηστο αλλά και όμορφο, παράγοντες που μόνο θετικοί είναι και βοηθούν πολλοί στην αύξηση και διατήρηση της επισκεψιμότητας.

Επίσης, σε αντίθεση με κάποιες μεθόδους προώθησης ιστοσελίδων όπως είναι η αγορά πακέτων διαφήμισης, τα αποτελέσματα του SEO είναι μακροπρόθεσμα. Για την ακρίβεια, δεδομένου ότι τα κύρια κριτήρια κατάταξης μίας ιστοσελίδας δεν αλλάζουν σχεδόν ποτέ, με ένα περιστασιακό «service» από έναν SEO Expert, μία βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα δεν θα χάσει την κατάταξη της σχεδόν ποτέ.

Τα μειονεκτήματα του SEO

Όπως όλα στη ζωή, έτσι και το SEO έχει κάποια αρνητικά μέρη. Το πρώτο αφορά το κόστος του SEO, το οποίο είναι σχετικά μεγάλο σε σχέση με άλλες ενέργειες προώθησης. Το άλλο είναι το γεγονός ότι τα οφέλη του δεν είναι άμεσα ορατά αφού χρειάζεται να περάσει λίγος χρόνος για το «σκαρφάλωμα» στις κατατάξεις. Όπως και να έχει, είναι μία επένδυση που σίγουρα αξίζει τον κόπο και θα σας αποφέρει πολλά οφέλη.

Με απλά λόγια λοιπόν, το SEO Greece θα κάνει την επιχείρηση σας να ξεχωρίσει και αυτό είναι πολύ σημαντικό για το Ελληνικό διαδίκτυο. Μπορεί τα αποτελέσματα του να φανούν σε βάθος χρόνου, αλλά τα οφέλη του είναι τόσο πολλά που σε καμία περίπτωση δεν περνάνε απαρατήρητα. Η Ελλάδα έχει πολλές και καλές επιχειρήσεις SEO, αν σας ενδιαφέρει η επιτυχία της ιστοσελίδας σας, σας συμβουλεύουμε να απευθυνθείτε σε μία από αυτές όσο το δυνατόν συντομότερα!

Το GDPR σημαίνει το τέλος του Analytics και του SEO?

Επηρεάζει το GDPR το Google Analytics και το SEO?

Η συλλογή κι επεξεργασία δεδομένων αποτελεί ίσως το σημαντικότερο μέρος του SEO και του online marketing γενικότερα και γίνεται μέσω του Google Analytics στις περισσότερες περιπτώσεις. Το GDPR όμως αλλάζει σημαντικά στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συλλέγονται, να φυλάσσονται αλλά και να αξιοποιούνται τα δεδομένα. Τι σημαίνει λοιπόν το GDPR για σας και το Analytics; Ας μάθουμε!

Εάν χρησιμοποιείτε το Google Analytics, τότε η Google είναι υπεύθυνη για την επεξεργασία των δεδομένων σας και δεδομένου ότι χειρίζεται δεδομένα από άτομα σε όλο τον κόσμο, έπρεπε να λάβει μέτρα για να συμμορφωθεί με τα πρότυπα του GDPR. Ωστόσο, αν εσείς ο ίδιος ή η εταιρεία σας θεωρείστε ο υπεύθυνος όσον αφορά την επεξεργασία δεδομένων, θα πρέπει να λάβετε κάποια μέτρα για να βεβαιωθείτε ότι ο λογαριασμός σας στο Google Analytics έχει ρυθμιστεί ώστε να πληροί τις νέες απαιτήσεις της ΕΕ.

Η Google έχει αναπτύξει κάποιες νέες λειτουργίες για να σας βοηθήσει με αυτό. Για αρχή, το Analytics θα έχετε πλέον τη δυνατότητα να διαγράψετε τις πληροφορίες μεμονωμένων χρηστών εάν αυτοί το ζητήσουν. Επιπλέον, προστέθηκαν ρυθμίσεις διατήρησης δεδομένων, οι οποίες θα σας επιτρέπουν να ελέγχετε τον χρόνο αποθήκευσης των δεδομένων των χρηστών σας πριν αυτά να διαγραφούν αυτόματα. Η Google έχει ορίσει τους 26 μήνες ως την προεπιλεγμένη ρύθμιση, αλλά αν έχετε σαν έδρα τις ΗΠΑ ή το site σας δραστηριοποιείται στις Ηνωμένες Πολιτείες κι εκτός ΕΕ γενικότερα, μπορείτε να ορίσετε, αν θέλετε, να μην γίνεται διαγραφή αυτών των δεδομένων. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι αυτό ισχύει μόνο για δεδομένα σχετικά με μεμονωμένους χρήστες και συμβάντα, επομένως δεν θα επηρεαστούν συνολικά δεδομένα σχετικά με πληροφορίες υψηλού επιπέδου, όπως οι προβολές σελίδων.

Αν θέλετε να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε το Analytics σύμφωνα με το GDPR, ένα καλό σημείο για να ξεκινήσετε είναι να ελέγξετε όλα τα δεδομένα που συλλέγετε για να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιούνται όλα για τον σκοπό που είπατε στους χρήστες σας και ότι δεν αποστέλλετε τυχαία πληροφορίες προσωπικής ταυτοποίησης (PII σται Αγγλικά) στο Google Analytics. Η αποστολή PII στο Google Analytics είναι εδώ και καιρό αντίθετη με τους Όρους Παροχής Υπηρεσιών της Google, αλλά πολύ συχνά συμβαίνει τυχαία όταν μεταφέρονται πληροφορίες μέσω του URL μιας σελίδας. Εάν αποδειχθεί ότι στέλνετε PII στο Analytics, θα πρέπει να μιλήσετε στην ομάδα ανάπτυξης και σχεδιασμού της ιστοσελίδας σχετικά με τον τρόπο επίλυσής αυτού του πολύ σοβαρού προβλήματος, επειδή η χρήση φίλτρων στο Analytics για το μπλοκάρισμα αυτών των δεδομένων δεν αρκεί από μόνη της.

Ο όρος PII περιλαμβάνει οποιαδήποτε δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώριση ενός συγκεκριμένου προσώπου, είτε μόνα τους είτε σε συνδυασμό με κάποια άλλη πληροφορία. Τέτοια δεδομένα είναι κατά κύριο λόγο η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η διεύθυνση κατοικίας, η ημερομηνία γέννησης, ο ταχυδρομικός κώδικας και η διεύθυνση IP. Οι διευθύνσεις IP δεν θεωρούνταν ανέκαθεν ως PII, αλλά η GDPR τις ταξινομεί ως ηλεκτρονικό αναγνωριστικό. Μην ανησυχείτε, όμως, μπορείτε ακόμη να λαμβάνετε γεωγραφικές πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες στο δικτυακό σας τόπο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ενεργοποιήσετε την ανωνυμοποίηση IP, έτσι ώστε το τελευταίο τμήμα μιας διεύθυνσης IP να αντικατασταθεί από μηδενικά. Έτσι θα έχετε μια γενική ιδέα για το από που προέρχεται η επισκεψιμότητά σας, αν και θα είναι λίγο λιγότερο ακριβής.

Εάν χρησιμοποιείτε το Διαχειριστή ετικετών Google, η ανωνυμοποίηση IP είναι αρκετά εύκολη. Απλά ανοίξτε την σχετική ετικέτα του Google Analytics ή πηγαίνετε στις “Ρυθμίσεις” κι επιλέξτε “Περισσότερες ρυθμίσεις”, από εκεί επιλέξτε “Πεδία για ρύθμιση”. Στη συνέχεια, επιλέξτε “anonymizeip” στο πλαίσιο “Όνομα πεδίου”, πληκτρολογήστε “true” “Και αποθηκεύστε τις αλλαγές σας.

Οι ψευδώνυμες πληροφορίες, όπως τα αναγνωριστικά χρήστη και τα αναγνωριστικά συναλλαγών, εξακολουθούν να είναι αποδεκτές από το GDPR, αλλά πρέπει να προστατεύονται. Τα αναγνωριστικά χρήστη και συναλλαγής πρέπει να είναι αλφαριθμητικά αναγνωριστικά βάσης δεδομένων, που δεν έχουν γραφτεί σε απλό κείμενο.

Επίσης, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, μην ξεχάσετε να ακολουθήσετε τα βήματα που έχει αναφέρει η Google σε κάποια από αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν στείλει. Εάν το GDPR ισχύει για εσάς, μεταβείτε στις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας στο Google Analytics και αποδεχτείτε τους ενημερωμένους όρους επεξεργασίας. Επίσης, αν η εφαρμογή του GDPR ισχύει για εσάς, θα χρειαστεί επίσης να μεταβείτε στις ρυθμίσεις που αφορούν την επιχείρησή σας και να δώσετε τις πληροφορίες επικοινωνίας που θα σας

Κάτι σαν Καλωσόρισμα

online-digital-marketing

Καλωσήρθατε στο blog μας… Ευελπιστούμε να γίνουμε οι YOUR Friends στο Digital Marketing και να κάνουμε μια ομάδα στήριξης επαγγελματιών (και μη) του χώρου…

Άνθρωποι με μεράκι και όρεξη για να μαθαίνουν κάθε μέρα κάτι καινούριο και να γίνονται ολοένα και καλύτεροι στο Digital Marketing και όχι μόνο.

Θέλουμε να σας βοηθήσουμε να πάτε τους πελάτες ή την επιχείρησή σας στο επόμενο επίπεδο του Ψηφιακού Μάρκετινγκ και να σπάσετε ο κάθε ένας ξεχωριστά τους στόχους του.

Stay tuned…