Σε αυτή την σειρά άρθρων θα μάθουμε μια πανέμορφη και δημιουργική γλώσσα προγραμματισμού την ActionScript 3.0 την γλώσσα του Flash !
Δεν θα πω ότι είναι μια εύκολη γλώσσα αλλά ούτε και δύσκολη αρκεί να κατανοήσεις κάποια βασικά και θεμελιώδες στοιχεία της. Τότε μπορείς πολύ εύκολα να ξεκινήσεις φτιάχνοντας γρήγορα μικρά παιχνιδάκια και εφαρμογές.
Ναι αυτό είναι το μεγάλο της αβαντάζ ότι δημιουργείς εύκολα όμορφα πράματα αρκεί να έχεις λίγο φαντασία, υπομονή και μεράκι !
Με την γλώσσα του flash μπορεί κάποιος να δημιουργήσει παιχνίδια όπως το 99% αυτών που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο καθώς είναι η κατ' εξοχήν γλώσσα φτιαγμένη για αυτό.


Σε αυτό το Tutorial θα δούμε πως θα κατεβάσουμε και θα εγκαταστήσουμε το Flash Develop το IDE που θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε τις Flash εϕαρμογές μας χρησιμοποιώντας την AcrionScript 3.0.
Καταρχήν πηγαίνουμε στην σελίδα του προγράμματος που είναι :
Και πατάμε το πράσινο κουμπάκι του Download.

Σε αυτό το σύντομο μάθημα θα συνεχίσουμε το προηγούμενο παιχνίδι από εκεί που το αφήσαμε.
Θα το βελτιώσουμε τοποθετώντας τοίχους δεξιά και αριστερά έτσι ώστε ο ήρωας μας να μην πέφτει στο κενό. Επίσης θα αλλάξουμε την θέση της κάθε πλατφόρμας και θα προσθέσουμε μια πλατφόρμα όπου θα κινείτε πάνω κάτω.
 
Όλες οι αλλαγές θα γίνουνε στο αρχείο StarlingDemoGameState.as όπου και το ανοίγουμε αφού πρώτα ανοίξουμε το FlashDevelop .
 
Για αρχή αφαιρούμε στην γραμμή 39 το σχόλιο που είχαμε τοποθετήσει ακυρώνοντας το debug του box2D και ενεργοποιούμε την εντολή box2D.visible = true;
Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε το να βλέπουμε για το κάθε αντικείμενο που έχουμε τοποθετήσει στην σκηνή μας ένα χρωματιστό σχήμα.
Μερικά από τα αντικείμενα μπορεί να μην έχουν κάποιο γραφικό στην οθόνη παρόλα αυτά υπάρχουν ως οντότητες.

Σε αυτό το tutorial θα δούμε πως θα κάνουμε την βάση για ένα παιχνίδι σε flash με την γλώσσα actionscript 3.0. θα χρησιμοποιήσουμε κάποιες από τις νεότερες βιβλιοθήκες που υπάρχουν για την συγκεκριμένη γλώσσα έτσι ώστε το παιχνίδι μας να έχει τις ποιο σύγχρονες προδιαγραφές που υπάρχουν στα παιχνίδια που κυκλοφορούν στο web .
Ποιο συγκεκριμένα το παιχνίδι που θα φτιάξουμε θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της κάρτας γραφικών για την απεικόνιση και όχι απλά τον επεξεργαστή του υπολογιστή μας όπως γίνεται με παρόμοια παιχνίδια αυτού του τύπου. Έτσι με πολύ φαντασία και μεράκι θα μπορούσαμε να το εξελίξουμε σε ένα ισχυρότατο σε δομή παιχνίδι με χιλιάδες αντικείμενα να κινούνται ταυτόχρονα στην οθόνη.
Αυτό θα το πετύχουμε χρησιμοποιώντας το starling framework μια μικρή αλλά πανίσχυρη 2D βιβλιοθήκη που έχει γραφτεί σε flash.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα αυτής της βιβλιοθήκης είναι ότι μπορούμε εύκολα να κάνουμε το παιχνίδι μας compile για να παίζει σε συσκευές που βασίζονται στο Adroid και το iOS.
Πολλοί είναι εκείνοι που θα σας πούνε ότι τα παιχνίδια σε flash έχουν πεθάνει μετά την έλευση της html5 και αυτό οφείλεται σε κάποιες φήμες που επικράτησαν πριν μερικά χρόνια . Στην πραγματικότητα τα μεγαλύτερα διαδικτυακά παιχνίδια γίνονται σε flash και σε adobe AIR που είναι το ίδιο ακριβώς πράμα. Η γλώσσα μας λοιπόν λέγεται actionscript 3.0 .
Joomla SEF URLs by Artio